Zwemlessen

Zwemles?… Dat doe je natuurlijk bij Zwemclub de Honte!

Plezier maken in en om het water is heerlijk! Kinderen hebben het al snel naar hun zin als er water in de buurt is. Wij vinden het leuk om uw kind zwemmen te leren. Net als de kinderen zijn onze enthousiaste, kundige trainers echte waterratten die houden van water!

Wij bieden het enige echte Zwem-ABC

In Nederland mag iedereen zwemles aanbieden en een zwemdiploma uitgeven. Dit is namelijk niet wettelijk geregeld. De verschillende zwemdiploma’s leiden helaas niet altijd op tot dezelfde Nationale Norm Zwemveiligheid.

Wij hebben echter de Licentie Nationale Zwemdiploma’s en worden elk jaar onafhankelijk getoetst door de stichting Nationale Raad Zwemveiligheid (voorheen Nationaal Platform Zwembaden NRZ). Zo weet je als ouder zeker dat de zwemlessen en het zwemdiploma voldoen aan de meest recente kwaliteitscriteria en leg je de basis voor een leven lang zwemplezier en –veiligheid.

Meer informatie over het enige echte Zwem-ABC vindt u op het volgend tabblad onder ‘zwemlessen’

Wat zijn de lestijden?

ondiepe bad A-diplomagroep 1dinsdag18.55 – 19.25 uur
ondiepe badA-diplomagroep 2dinsdag18.55 – 19.25 uur
ondiepe badA-diplomagroep 3dinsdag 19.25 – 19.55 uur
ondiepe badA-diplomagroep 4dinsdag19.25 – 19.55 uur
ondiepe badA-diplomagroep 5zaterdag15.45 – 16.15 uur
ondiepe badA-diplomagroep 6zaterdag16.15 – 16.45 uur
ondiepe badA-diplomagroep 7zaterdag16.45 – 17.15 uur
diepe badB- , C-diplomagroep 8zaterdag15.45 – 16.30 uur
diepe badA-diplomagroep 9zaterdag16.30 – 17.15 uur

Wat zijn de kosten ?

De contributie voor de zwemles is € 16,00 per maand. Twee keer per jaar wordt de contributie voor de zwemles in rekening gebracht. Voor het afzwemmen wordt €12,50 gevraagd.

Wanneer en hoe kunt u zich inschrijven?

Uw zoon/dochter kan bij zwemclub de Honte met zwemlessen starten als hij/zij 5 jaar is. Het aanmelden voor de zwemles kan vanaf 4 jaar. Het inschrijfformulier treft u HIER aan.

Zodra de aanmelding van uw kind bij ons is ontvangen, krijgt u daarvan een bevestiging.

Het is niet mogelijk om een dag of tijdstip te kiezen. Het ligt er helemaal aan waar er op dat moment plaats is.

Zwemlesplan & Diploma-eisen
In ons zwemlesplan beschrijven we de visie en keuze van methode hoe wij zwemles geven.

De diploma’s die bij het diplomazwemmen kunnen worden behaald, zijn de officiële Nederlandse zwemdiploma’s volgens de Nationale Raad Zwemveiligheid. Onder het tablad zwemlessen -> lesplan -> uitgangspunten… treft u meer informatie aan over het zwemlesplan en de diploma- en kledingeisen voor de zwemdiploma’s A, B en C.

Vragen?

Voor vragen kunt u mailen naar [email protected]